Jogurt, ali ne svaki

Jogurt je dobar za vas, ali ne svaki. Neke vrste sadrže i do 36 grama šećera po porciji.

Međutim, jogurt je dobar izvor kalijuma i probiotika i evo nekoliko saveta kako da izvučete najbolje iz svoje dnevne porcije jogurta.

image

Povećajte unos kalcijuma!

Potražite jogurt koji će vam obezbediti bar 20 odsto dnevnih potreba za kalcijumom.

Dodajte zdrave šećere!

Ako želite slađi jogurt, sami dodajte sveže (jagode, maline) ili sušeno voće (grožđe). Dodajte i nekoliko oraha ili badema i imaćete veoma hranljiv obrok.

Potražite proteine!

Više je bolje: grčki jogurt sadrži i do 10 grama belančevina na 100 mililitara, što je i do tri puta više od nekih običnih vrsta jogurta. Obični, nemasni jogurti sadrže oko 5-6 grama na 100 mililitara.

Kontrolišite unos kalorija!

Jogurti sa već dodatim voćem mogu imati i do 100 kalorija u 100 mililitara. Međutim, obični jogurt koji ima dobar sadržaj proteina i malo (prirodnog) šećera obično nema više od 55-60 kalorija.

MLEKO

Nikad niste suviše stari za čašu: to je zbog toga što vam mleko može pomoći da sprečite srčani udar. U nedavnoj preglednoj studiji o konzumiranju mleka i mlečnih proizvoda, britanski istraživači su otkrili da su osobe koje su konzumirale najviše mleka imale 16 odsto niži rizik da dobiju oboljenje srca od onih koje su pile najmanje količine. Osim toga, konzumiranje većih količina mleka je bilo povezano i sa 20 odsto nižim rizikom od moždanog udara. Najveća zasluga za ove efekte pripada visokom sadržaju kalcijuma koji povoljno deluje na smanjenje krvnog pritiska, kaže autor studije dr Peter Elvud. On savetuje da konzumirate oko dve čaše dnevno.

NA MH RADARU

Dragoceni mineral

Nova studija Florida univerziteta pokazuje da vam cink može pomoći u borbi protiv infekcije. Naučnici su otkrili da su imune ćelije muškaraca koji su tokom 4 dana uzimali po 15 mg cinka proizvodile više proteina koji se bore protiv bakterijske infekcije, od onih koji su uzimali placebo. Izgleda da mineral povećava nivo jedinjenja koje pokreće produkciju antibakterijskog proteina.

Leave a Comment