Firefox gubi tržišni udeo

Mozilla Firefox je zabeležio gubitak tržišnog udela u poslednja tri meseca što je Chrome iskoristio da zabeleži dodatne poene za sebe.

Firefox je izgubio oko 0.2 procenta u toku proteklog meseca da bi na kraju završio sa udelom od 24.2%. Od kraja novembra meseca, Firefox je izgubio gotovo 2% svoj ukupnog udela. NetApplications nije jedina kompanija koja je primetila pad Firefox-a. Najnoviji podaci irske firme StatCounter, na primer, pokazali su sličan pad od 3.6% od ukupnog udela od novembra meseca.

Nakon što je Firefox počeo da beleži pad, Chrome je ponovo zabeležio porast iako je to povećanje manje nego u dva prethodna meseca. I dok Firefox u poslednja tri meseca za redom beleži gubitak tržišnog udela ni IE6 ne prolazi ništa bolje budući da je sve više Web sajtova objavilo da će prestati da obezbeđuje podršku za ovaj zastareli pretraživač počevši od 13. marta.

Jedan od takvih sajtova je i YouTube koji naglašava da ne može garantovati da će nove karakteristike biti funkcionalne u okviru tog pretraživača. Sredinom protekle nedelje kompanija Design Group čije je sedište u Denveru i koja se bavi Web dizajnom zvanično je ukinula podršku za IE6, a ono što njihov zvanični predstavnik navodi jeste činjenica da je sve veći broj onih korisnika koji jednostavno žele da IE6 što pre prestane da postoji i da se koristi.

Kada je reč o IE8 onda se može reći da je IE8 završio mesec februar sa tržišnim udelom od 22.5%, što je povećanje od samo 0.1% i koje predstavlja najmanje povećanje od januara meseca 2009 godine, dva meseca nakon zvaničnog predstavljanja ovog pretraživača i vremena kada je RC bio dostupan za javnost.

Kada je NetApplications u obzir uzeo i Compatibility View – karakteristiku IE8 koja korisnicima omogućava prikazivanje sajtova kao da su renderovani starim i često nekompatibilnim IE6 i IE7 – Microsoft-ov najnoviji pretraživač zabeležio je 25.8% tržišnog udela čime je postao najpopularnije pojedinačno izdanje bilo kojeg pretraživača. IE bi mogao da zabeleži dodatne gubitke nakon što bude zvanično dostupna mogućnost odabira pretraživača u ovkiru Evropske unije.

Ovakav potez je obavezan na osnovu ugovora koji je Microsoft postigao u toku protekle godine sa EU zakonodavcima koji se bore protiv antitrustovskog ponašanja gotovo dve godine nakon što je norveška kompanija koja stoji iza Opera pretraživača uložila žalbu.

Ekran za odabir pretraživača će se prikazivati na Windows računarima na kojima se IE koristi kao podrazumevani pretraživač pa će korisnici imati mogućnost preuzimanja i instaliranja konkurentskih proizvoda među kojima su Chrome, Firefox, Opera, Safari i drugi. Iako je Firefox tradicionalno pretraživač koji je najviše iskoristio prednosti stalnog pada udela IE, u toku poslednjih 12 meseci rast udela Chrome-a je prevazišao rast Firefox-a za više od 2 puta beležeći povećanje od 4.1%.

Ukoliko Chrome nastavi da drži ovaj korak koji je bio u poslednja tri meseca prisutan, dostići će procenat od 10% čitavih 11 meseci pre nego što je taj cilj zacrtan u toku protekle godine. NetApplication.com meri udeo upotrebe pretraživača na osnovu sistema za sakupljanje podataka od strane računara preko kojih se posećuje više od 40.000 sajtova kojima oni prate za svoje klijente.

2 Comments

  1. 3D mogućnosti za Firefox

    Grupa istraživača planira da objavi verziju Firefox pretraživača koja podrazumeva ugrađenu mogućnosti pregleda 3D grafike a ta mogućnost otvara vrata za nove, interaktivnije Web strane. Neke igračke kompanije su kreirale plugin-ove koji omogućavaju pregled 3D sadržaja dok najnovija metoda ne zahteva nikakav plug-in što bi potencijalno moglo da dovede do toga da se omogući upotreba od strane većeg broja korisnika. Istraživači planiraju da predstave Firefox verziju sa RT Fact a sve to bi trebalo da bude odrađeno u narednih nedelju ili dve. Osim ovih istraživača na polju RT Fact rade i nemački istraživači ali i stručnjaci kompanije Intel.

  2. Mozilla Firefox je izgubio deo udela na tržištu u mesecu februaru što je treći uzastopni mesec u kojem ovaj pretraživač gubi svoj udeo. Google-ov Chrome sa druge strane nastavlja da povećava svoj udeo na tržištu, vezavši 16 uzastopnih meseci povećanja svog udela. Firefox je prethodni mesec završio sa 0.2% manjim udelom nego mesec januar. Udeo Firefoxa trenutno prema kompaniji NetApplications iznosi oko 24.2%. Sa druge strane Google Chrome je zabeležio uvećanje od 0.4% i sada udeo ovog pretraživača iznosi 5.6%. Chrome je udvostručio svoj udeo u prethodnih šest meseci. Internet Explorer je izgubio 0.5% udela u februaru i sada se nalazi na 61.2% udela na tržištu.

Leave a Comment