Sajt Za Cas- web hosting, registracija domena, izrada sajta

Objavi na Facebooku

Pre izvesnog vremena na Web su se pojavile glasine da Google radi na izgradnji svoje sopstvene društvene mreže pod nazivom Google Me koja bi mogla da bude pokušaj ove kompanije da kreira proizvod koji bi bio konkurentan Facebooku.

Da li je moguće da se kompanija koja poseduje najmoćniji engine za pretragu na svetu odluči da pokuša da kreira proizvod koji bi bio izazov za najveću društvenu mrežu na svetu? Ukoliko su ove glasine istinite to bi mogao da bude slučaj. Glasine su počele sa tweet-om koji je objavio ko-osnivač Digg-a Kevin Rose.

On je „citirajući veoma pouzdan izvor“ i pažljivo se ograđujući da je u pitanju glasina naveo u svom tweet-u da Google planira da pokrene Google Me u vrlo kratkom vremenskom roku. Ovo je bilo sve što je Rose tom prilikom naveo ostavljajući nas bez specifičnijih detalja. Šta bi u suštini Google Me mogao da bude? Prema nekima to bi moglo da bude propirenje karakterisitke koja se zove Google Profiles, koja je reprezentacija toga kako se korisnici pojavljuju na Google-u.

Trenutno Google Profiles ne sadrži mnoštvo ličnih informacija, niti mnogo toga nude vezano za ispoljavanje mišljenja i stavova korisnika. Ali bi mogli uz odgovarajuće proširenje. Razmislite na trenutak koliko karakteristika koje obezbeđuje Google koristite. Sada razmislite koliko Google zna o vama bazirano na ovim aplikacijama.

Skupljanje svih ovih informacija u jedan Web sajt i njihovo transformisanje u društveno iskustvo ne bi trebalo da bude naročito komplikovan proces niti za Google niti za vas. U suštini korisnik i ne mora mnogo toga da uradi, Google bi odradio najveći deo. Sa druge strane Google je već imao određenih ideja o kreiranju društvene mreže pa je tako stvoren Google Buzz.

Ovaj pokušaj koji je predstavljen kao opciona karakteristika za Gmail servis je propao zbog problema vezanih za privatnost korisnika ali i zato što nije mogao da zainteresuje korisnike da ga koriste. Google je kod Buzz-a imao pogrešan pristup jer su jednostavno korisnici videli da im je u okviru Google Maila dostupna nova karakteristika, ali činjenica je da ona nije izazvala preterano interesovanje.

Takođe, problem vezan za Buzz je bio u činjenici da 90% sadržaja koji je objavljen na ovoj mreži je bio autzomatizovan: 63% je vodio poreklo sa Twittera dok je 27% dolazilo sa automatizovanih RSS feed-ova. Nema nikakve sumnje da je Google naučio lekciju koja ga je stajala neuspešnosti Buzz mreže. Tako da je za očekivati da ukoliko se pojavi Google Me da će to biti potuno nezavistan sajt u odnosu na druge Google servise koji će takođe imati kristalno jasno definisane stavke vezane za politiku privatnosti.

Takođe, Google Me mora da sadrži neke nove karakteristike a da ne bude u pitanju samo puko kopiranje karakteristika koje postoje na drugim sajtovima slične namene. Kada su u pitanju mogući aspekti nove društvene mreže, pojedini analitičari su skloni tome da budućnost Google Me vezuju za mobilne telefone, naročito one na kojima je instaliran Google Android operativni sistem.

Praćenje bazirano na lokaciji je popularno (i opasno za nečiju privatnost, ali to je druga priča) tako da jedna od opcija na kojoj bi Google Me mogao da bude baziran bi mogla biti činjenica da znate gde su vaši prijatelji i i poznanici i šta je to što oni trenutno rade. Google već poseduje Latitude slične namene tako da bi integracija sa Me imala smisla. Google Me takođe ima potencijal da postane više od samo sajta na kojem ćete sticati prijatelje i gubiti vreme.

On ima potencijal da postane interesantan proizvodni alat. Integrisanje Google Wave u Google Me bi moglo da popularizuje saradnju na izradi dokumenata među prjateljima i saradnicima i može da kombinuje dva ili više servisa. Kao samostalni servis Wave je pomalo konfuzan ali integracijom sa Me bi mogao mnogo da dobije. Sve u svemu, mogućnosti su brojne pa nam ostaje da sačekamo da se Google zvanično oglasi.

Izvor: IT svet

VizioShop.com - prodavnica majica