Sajt Za Cas- web hosting, registracija domena, izrada sajta

Objavi na Facebooku

Napredak u online pretrazi je poslednjih meseci ubrzano a kulminirao je većim brojem najava ove nedelje. Ove promene bi mogle sveukupno da promene način pretrage ukoliko je verovati poznavaocima prilika u industriji.

Oni navode sve vrelije nadmetanje između Microsoft-a i Google-a u tome ko će doneti više inovacija, što je trend koji će se nastaviti u 2010. a možda i 2011 godini. Trenutno se nalazimo u žestokom nadmetanju kada je u pitanju pretraga, navodi Rob Enderle, analitičar pri kompaniji Enderle Group. Google trenutno drži stvar u svojim rukama ali konkurenti se ne daju. Kada god je konkurencija snažna promene se brzo dešavaju.

Prethodna nedelja nam je donela najave dosta promena koje će se dogoditi u mesecima koji dolaze. Kao što je obećano u oktobru, Google je počeo da obezbeđuje korisnicima real time rezultate pretrage. To znači da korisnici koji u polje za pretragu unesu neki pojam mogu da dobiju podatke o traženom terminu stare svega nekoliko sekundi. Ovo takođe znači i da će korisnici u okviru liste rezultata dobiti i Twitter postove koji se odnose na njihove upite.

Google je pre nekoliko dana takođe predstavio i Google Goggles, foto-baziranu pretragu. Ova najava je stigla samo nedelju dana nakon što je Google najavio da je personalizovao rezultate pretrage. Da se potrudi da ne bude sve u znaku kompanije Google, postarao se Microsoft koji je izdao najnoviju beta verziju Bing Maps alata. Ovaj karakteristikama bogati update navodi pojedine analitičare da izjave kako Microsoft nastoji da bude sa svojim Bing Maps-om konkurentan Google Maps alatu.

Da li se ovaj niz najava koje su tempirane pred novogodinje praznike može usporiti. Većina analitičara kaže ne. Prema Allen-u Weiner-u, iz kompanije Gartner, pretraga inače nikadanije bila statična. Sa druge strane prema Dan Olds-u, analitičaru Gabriel Consulting grupe, novi talas pretrage raste iz nečega što je ranije obezbeđivalo iste rezultate pretrage za svakoga u servis koji je sve više i više individualizovan i personalizovan i sve više je podržan slikama, videom, tweet-ovima i postovima.

Pretraga počinje da sve više liči na dinamičke online živote svojih korisnika. Vidimo promene u prirodi pretrage, dodaje Olds. Ona postaje sve više personalna i granularna. Sa novim mogućnostima koje nude Microsoft i Google možete sada da dobijete znatno više specifične rezultate koji će svakako više odgovarati i biti manje više jedinstveni za osobu koja ih je zatražila.

Analitičari smatraju da obzirom da Microsoft i Google žele da što je moguće više zauzmu udela na tržištu, inovacije stižu sve brže, jer je neophodno biti brži i inovativniji od konkurencije. Voljnost Microsoft-a da ulaže u pretragu u ne dopusti Google-i da bude monopolista na tržištu pretrage je naterala i Google da bude inovativniji, brži i da nastoji da ponudi uvek više od Microsoft-a.

Sa svoje strane Enderle smatra da postoji još dosta prostora za inovacije što može da dovede da će se trend vrlo čestog objavljivanja novih mogućnosti i karakteristika nastaviti nesmanjenim intenzitetom sve do 2011 godine. Od svega ovoga najviše će profitirati korisnici kojima će na raspolaganju biti sve bolji i bolji alati.

VizioShop.com - prodavnica majica